Oldjunk meg pénzügyi fejtörőket együtt a szabadban!
PénzFutam - Ingyenes szabadtéri játék a Pénziránytű Alapítvány és a Medve Matek együttműködésében 2025. március 3-31-ig

2025. márc. 3-31. között
szabadon választott időpontban
45 perces játék
szabadon választott időpontban
45 perces játék

3-14. évfolyamos diákok és felnőttek részére négy nehézségi fokozaton: ebihal, kishal, nagyhal, cápa

Mozgás, gondolkodás, szabad levegő, remek hangulat
Kérj ingyenes játékindító kódot tanítványaid részére!
A játék indításához elengedhetetlen lesz játékindító kódokat igényelni. Ezt már akár most, a játékidőszak előtt is megteheted, ugyanis elküldjük emailben is.
A PénzFutamról bővebben
A játék menete
A játékosok a választott szabadtéri vagy beltéri pályán állomások között vándorolnak, és ott az okostelefonjukra érkező pénzügyi feladatokat próbálják megoldani legjobb tudásuk szerint.
A játékidő alatt 6+2 feladat megoldása a cél, ezzel elérhető a legmagasabb kitüntetés, azaz a gyémánt rang.
A játékidő alatt 6+2 feladat megoldása a cél, ezzel elérhető a legmagasabb kitüntetés, azaz a gyémánt rang.
Milyen feladatok várhatók?
A feladatok mind a pénzügyi tudatosság témakörébe tartoznak. A cél a furfangos észjárás, egy-egy jó ötlet megtalálása! Mindenki részesül sikerélményben. A játékhoz koroszályonként az életben megszerzett pénzügyi tapasztalatok elegendőek, azonban rövidebb szöveges feladatok megértése szükséges, ezért a játékot 9 éves kortól ajánljuk.
Mit lehet nyerni?
A helyes válaszok számától függően bronz, ezüst, arany és gyémánt rangot érhetnek el a csapatok. Az elért rang a játék végén jelenik meg. A játékosok az elért eredményről (csapat)névre szóló elektronikus oklevelet kapnak, amit a játék végén letölthetnek, vagy egy megadott e-mail címre kérhetik.
Választható játékmódok
A játékmódot (helyszínt) a játék indításakor kell kiválasztani az alábbi lehetőségek közül.

Szabadtéri Medve Matek GO pályán
Odakint friss a levegő, esetleg van az iskolátok udvarán vagy egy közeli parkban Medve Matek GO pálya? Irány a szabadba és geolokációk felkeresésével sétáljatok a szabadban. Okostelefon vagy táblagép megléte a feltétel és némi mobilinternet vagy wifi.

Iskola épületében QR kódokat kihelyezve
Nincs a közeletekben Medve Matek GO pálya? Esetleg az időjárás nem teszi lehetővé a szabadtéri játékot? A letölthető QR kódokkal egy rövid előkészületet követően az iskola épületében vándorolva, okostelefonnal vagy tablettel sétálva oldhatják meg a feladatokat a gyerekek.
Pedagógusi tájékoztató webinárium
A játékidőszak előtt egy tájékoztató webináriumot tartottunk azon pedagógusok számára,
Röviden bemutattuk a programot, a pályakijelölés menetét és lehetőség volt kérdezniük a pedagógus kollégáknak a Pénziránytű Alapítvány és a Medve Matek csapatától is.
- akikben merültek még fel kérdések,
- akik új, saját pályán szeretnének játszani, vagy
- akik csak szívesen meghallgatták, átbeszélték a játék folyamatát.
Röviden bemutattuk a programot, a pályakijelölés menetét és lehetőség volt kérdezniük a pedagógus kollégáknak a Pénziránytű Alapítvány és a Medve Matek csapatától is.
A webinárium időpontja
Február 10. hétfő 16:30
A webináriumról felvétel készült, melyet ide kattintva a YouTube-on meg lehet tekinteni.
Használati útmutató
Játék előtt érdemes áttekinteni a játék rövid használati útmutatóját! (A webes felület használata intuitív és egyszerű, így egy rövidebb és egy hosszabb útmutató is rendelkezésre áll.)
További infók, elérhetőség

A játszási helyszíneken szervezők nem lesznek jelen, így a játék teljesen "önkiszolgáló".
Az éles játék elindításakor egy számláló indul, mely nem lestoppolható, ezért indítás előtt győződjetek meg róla, hogy valóban készen álltok a játékra.
Szabadtéri, geolokáció alapú játék esetén a játék elindítása előtt a telefonon engedélyezni kell, hogy a telefon helyzete (pozíciója) megosztásra kerüljön az exiquiz játékfelülettel. Erre a játékfelület indítás előtt alapértelmezésben rákérdez, de készülékenként lehetnek eltérések.
Ha a játék során technikai probléma merülne fel, a +36302307240-es technikai segítségnyújtó telefonszámon tudjátok elérni informatikus kollégáinkat hétköznap 9-16 óra között.
Egyéb kérdés, a játék egészével kapcsolatos információnyújtás esetén a Kapcsolat oldalunkon szereplő elérhetőségek bármelyikén felvehetitek velünk a kapcsolatot.
Az éles játék elindításakor egy számláló indul, mely nem lestoppolható, ezért indítás előtt győződjetek meg róla, hogy valóban készen álltok a játékra.
Szabadtéri, geolokáció alapú játék esetén a játék elindítása előtt a telefonon engedélyezni kell, hogy a telefon helyzete (pozíciója) megosztásra kerüljön az exiquiz játékfelülettel. Erre a játékfelület indítás előtt alapértelmezésben rákérdez, de készülékenként lehetnek eltérések.
Ha a játék során technikai probléma merülne fel, a +36302307240-es technikai segítségnyújtó telefonszámon tudjátok elérni informatikus kollégáinkat hétköznap 9-16 óra között.
Egyéb kérdés, a játék egészével kapcsolatos információnyújtás esetén a Kapcsolat oldalunkon szereplő elérhetőségek bármelyikén felvehetitek velünk a kapcsolatot.

A Medve Matek további szabadtéri rendezvényei
Érdekelnek hasonló szabadtéri, gondolkodtató feladatos rendezvények is?