fbpx

Exiquiz felület használati útmutatója

Technikai követelmények

  • Tetszőleges típusú, működőképes okostelefon mobilinternet-eléréssel
  • Jól feltöltött akkumulátor
  • Webböngésző megléte (ajánlott: Google Chrome, Safari vagy Samsung Browser)
  • Android vagy iOS operációs rendszer
  • Helymeghatározás engedélyezése a választott böngésző számára, ahol fut az Exiquiz
  • Ajánlott csapatonként legalább egy tartaléktelefon vagy powerbank

Helyzetmeghatározás engedélyezése

A telefon típusától függően az alábbi leírásokat követve lehet engedélyezni a helymeghatározást a play.exiquiz.com honlap számára. Előfordulhat, hogy a készüléken Szülői felügyelet van érvényben. Javasoljuk, hogy otthon, szülői segítséggel végezzék el a menüből elérhető Technikai teszt segítségével az engedélyezést, mert a szülői felügyelet feloldása nélkül ez nem lehetséges, ami nélkül a játék nem indítható.

A játék indítása

A játék csak akkor indulhat, ha a play.exiquiz.com számára engedélyezve van a telefon pozíciójának megismerése. Így, ha bármikor - akár a játék közben ismételten - megjelenik egy olyan képernyő, ahol engedélyezni kell a pozíció megismerését, ott meg kell adni ezt az engedélyt!
  1. Csapat
    Beszéljétek meg, hogy kiscsoportokban vagy egyénileg játszotok. A játék kezdete előtt látogassatok el a kiválasztott játékhelyszínre.

  2. Kezdőlap
    Beszéljétek meg csapaton belül, hogy kinek a telefonjáról fogjátok irányítani a játékot. Tablet vagy okostelefon segítségével egy tetszőleges böngészőben (pl. Chrome, Safari, Firefox) írja be mindenki (minden csapat) a play.exiquiz.com címet.

  3. Bejelentkezés
    A play.exiquiz.com bejelentkezési oldalára jutottál. Itt jelentkezz be a csapatvezetődtől / tanárodtól / kapcsolattartódtól kapott PIN kóddal. Ekkor még NEM indul el egyből a játék.

  4. Játék kiválasztása
    A megjelenő listából válasszátok ki, hogy melyik PénzFutam kihívást szeretnék teljesíteni! A javasolt évolyamok a címekben szerepelnek, de bárki bármilyen kihívást választhat (esetleg érdemes ezt az osztállyal előre egyeztetni).

  5. Helyszín kiválasztása
    Válaszd ki játékod helyszínét!
    Nagyon figyelj a pontos kiválasztásra, mert csak a megfelelő helyszín választása esetén indítható a játék.
    • Az első lehetőség a qr-kódos vándorlás: ezt akkor válaszd, ha a játék zervezőjétől külön utasítást kaptál, ugyanis ehhez előre kihelyezett qr-kódok használata szükséges Ebben az üzemmódban csak a qr-kódok felkeresése és beolvasása után tudtok majd megoldást beadni a feladatokra
    • A második lehetőség a szabadtéri vándorlós lejátszás, ehhez a legördülő listából ki kell választani a pontos helyszínt a lehetőségek közül, ezután gps-alapon működik majd a játék. A játék elkezdéséhez a választott helyszínen kell lenni.

  6. Név megadása
    Ugyanezen az oldalon megjelenik egy üres mező is, ahóvá egy nevet szükséges beírni. Javasoljuk, hogy itt egy választott csapatnevet írjatok be, mely legfeljebb 20 karakter hosszú legyen. Az itt beírt név kizárólag a játék végén azonnal letölthető elektronikus oklevélen fog megjelenni.

  7. Kezdődjön a játék!
    Kezdődik a kihívás, indul a 45 perces visszaszámláló! Jó játékot kívánunk! Menjetek a játék területén belülre, azon belül bárhova. A saját pozíciótokat a térképen egy kék "pötty" jelzi, miután engedélyeztétek a GPS-t / helyzetmeghatározást. (Értelemszerűen, qr-kódos játék esetén nem jelenik meg térkép.) Ezután a képernyőn koppints a INDULÁS gombra a játék elkezdéséhez. Ez a lépés nem vonható vissza, a játék azonnal elindul!

FIGYELEM! HA A BÖNGÉSZŐ NYELVE ANGOLRA VAN ÁLLÍTVA, akkor az Exiquiz felület gombjainak szövegei is angolul fognak megjelenni. A feladatok szövege ettől függetlenül mindig magyar nyelven jelenik meg. Ha ez zavar egy csapatot, akkor a böngésző nyelvi beállításaiban állítsátok át a böngésző nyelvét magyarra, így minden felirat magyar nyelvű lesz.

Játék közbeni képernyők

Játék közben végig 3 (qr-kódos jáéték esetében 2) képernyő között lehet váltogatni a képernyő felső részén látható gombok segítségével.

FELADAT: az aktuálisan megoldandó feladatot tartalmazza, és azt, hogy melyik állomásnál kell beírni a megoldást.

TÉRKÉP (qr-kódos játék esetén ez nem elérhető): A játék térképét (azon belül az összes állomást, kiemelve az aktuálisan felkeresendő állomást) és a telefon pozícióját mutatja. Egy állomás gombostűjére nyomva megjelenik az állomás leírása a könnyebb tájékozódás érdekében (pl. „Asztal padokkal a focipálya mellett”). Az állomás pontos helye mindig a "GOMBOSTŰ" ALSÓ CSÚCSA. A térképen látható feliratok:

  • "Kövesd a helyzetem": erre koppintva a saját pozíció kerül a térkép közepére és folyamatosan mozog a térkép, hogy középen is maradjon
  • "Ne kövess": erre koppintva a térkép a pályához ugrik, és azon belül navigáláskor vagy nagyításkor nem lesz automatikus, hogy a saját helyzetünk középre kerül, így bárhová nagyíthatunk, tetszőlegesen navigálhatunk.
Alapértelmezésben a Térkép a „Ne kövess” üzemmódban van, így bárhová nagyíthatunk, navigálhatunk. Ha nem látjuk a saját „kék pöttyünket”, de meg akarjuk találni, akkor koppintsunk a „Kövesd a helyzetem” gombra.

JÁTÉK-INFO: azt mutatja, hogy eddig mikor, milyen állomásokon járt a csapat.

A játék menete

Az alábbi lépések követik egymás a játék folyamán:
  • Feladat megjelenése és megoldása vándorlás közben
  • Megoldás beküldése a megfelelő állomáson
  • Újabb feladat megjelenése és új állomás felkeresése a megoldás beküldéséhez

1. Az aktuális feladat megjelenése és megoldása vándorlással egybekötve
A Feladat nézetben mindig az aktuálisan megoldandó feladat látszik. Ezt a csapat a játék terepén belül tetszőleges helyen, akár séta közben, vagy valahová letelepedve is megpróbálhatja megoldani. Jegyzetfüzet használata ajánlott a közös gondolkodáshoz.

Az aktuális feladattal egyidejűleg azt is látjátok, hogy melyik állomáson kell majd a megoldást rögzítenetek. Ezért érdemes gondolkodás közben a megjelölt állomás felé haladnotok (a Térkép nézetben zöld színnel van jelezve).

Figyelem! Fontos, hogy a feladaton való gondolkodás közben NE hagyjátok el a játék területét! A területet elhagyni a játék befejezése előtt nem szabad. Ha véletlenül elhagytátok a területet, forduljatok vissza, és folytathatjátok a játékot.

2. A megoldás beküldése
Az aktuális feladat megoldását KIZÁRÓLAG a megadott állomás közvetlen közelében lehet rögzíteni. Ezért a megoldás beküldéséhez menjetek a kijelölt állomáshoz!
(Qr kódos játéknál nem elég az állomásra megérkezni, ott a megfelelő qr kódot meg kell találni és be kell szkennelni.) 

Az állomás leírása, a térképen lévő helye, és a Térkép nézetben a saját pozíciótok (kék pötty) figyelése segít titeket abban, hogy könnyen odataláljatok az állomáshoz. 

Figyelem! Ha nem qr-kódos játékot játszotok, akkor az állomásokon fizikailag semmi olyat nem fogtok találni, ami a PénzFutamra utalna (nincs felirat, nincsenek szervezők). Azt, hogy jó helyen jártok-e, kizárólag a telefon segítségével tudjátok ellenőrizni.
  • Térképes játék esetén: Ha az állomáshoz értetek, akkor a Feladat nézetben megjelenik a képernyő alján a Megoldás beküldése gomb. Innen már biztosan tudhatjátok, hogy jó helyen jártok. (Amíg ezt a gombot nem látjátok, addig nem vagytok jó helyen. Előfordulhat, hogy beletelik néhány másodpercbe, míg a telefonnak sikerül a helymeghatározás. Ezt érdemes figyelembe venni, mikor eldöntitek, hogy jó helyen jártok-e.)
  • Qr kódos játék esetén a helyszínre érkezve a MEGÉRKEZTEM gombra kattintva megjelenik a telefonon egy szkennelő alkalmazás, amivel a megtalált qr kódot kell beszkennelni. Ezután a megoldás már könnyen megadható.
Koppints a Megoldás beküldése gombra, majd a felbukkanó ablakban rögzítsd a megoldást. A megoldás véglegesítése előtt ne mozduljatok el az állomásról!

Figyelem! Nagyon fontos, hogy pontosan rögzítsd a megoldást (ne legyen elgépelés vagy elírás), ugyanis a megoldás rögzítése nem vonható vissza!

Figyelem! A rendszer nem ad közvetlenül visszajelzést, hogy az általatok beírt megoldás helyes volt-e vagy sem. Egyből a következő feladat jelenik meg minden esetben.

Ha esetleg hosszabb gondolkodás után sem vagytok biztosak egy feladat megoldásában, akkor is érdemes megoldást rögzíteni, hiszen így biztosan egy újabb feladattal próbálkozhattok, ami talán szimpatikusabb lesz. A hibás megoldásokért nem jár pont, viszont a játék során nem is lesz később lehetőségetek kijavítani a rossz megoldásokat.

3. Új feladat és új célállomás megjelenése
A megoldás beküldése után egyből megjelenik az új feladat és a következő állomás.
Így most már egy másik feladaton tudtok gondolkodni. A játék így zajlik egészen az idő lejártáig vagy a játék korábbi befejezéséig.

Térképes játék esetén a Térkép nézetben az állomások 3-féle színűek lehetnek:
  • kék (és látszik a betű): eddig felkeresett állomások
  • sárga (és nem látszik a betű): azok az állomások, ahol eddig nem járt a csapat
  • zöld (és látszik a betű): az aktuálisan felkeresendő állomás

Figyelem! A játéknak NEM az a célja, hogy a csapat az összes állomáson járjon! Előfordulhat az is, hogy egy állomásra többször is el kell menni, valamint az is előfordulhat, hogy lesz olyan állomás, amit a csapat egyáltalán nem keresett fel, de ettől még nagyon jól (vagy akár hibátlanul) szerepelt.

4. Eddigi utatok és aktuális rangotok ellenőrzése a "Játék info"nézetben
A Játék info gombra kattintva a játék során bármikor ellenőrizhetitek, hogy mikor, melyik állomáson adtatok már le megoldást. A rendszer nem írja ki, hogy helyes vagy hibás választ adtatok-e le. Azonban az aktuális rangotokat kiírja a rendszer a rang oszlopban (ha már van rangotok, akkor bronz, ezüst vagy arany rangon lehettek). Ezért a "Játék info" képernyőre is érdemes időről időre ránéznetek.

5. Irányítás átvétele egy másik telefonnal
Ha az a telefon, amin eddig a megoldásokat rögzítettétek, lemerül, vagy egyéb probléma merül fel, akkor lehetőség van a játékot egy másik telefonnal ugyanonnan folytatni. Ehhez a JÁTÉK-INFO oldalon található Belépési kódot jegyezzétek fel. Ezután egy másik készüléken nyissátok meg újra a play.exiquiz.com oldalt, és ott kattintsatok a "Csatlakozás folyamatban lévő játék" gombra. FIGYELEM! Ide az előbb kijegyzetelt belépési kódot kell írni, nem pedig a játék elején használt PIN kódot! Ezután a Játék info nézetben koppintsatok az Irányítás átvétele gombra, így máris ez az új telefon fogja irányítani a játékot, így ezen lehet majd megoldásokat rögzíteni.

A játék vége

A játék befejezése és a végső rang
A játék kétféleképpen érhet véget:
  • Lejár a játékidő
  • Helyesen megoldjátok a feladatsor legutolsó feladatát
Minden esetben "A játék véget ért" képernyőre juttok - innen a Játéknaplóra koppintva ellenőrizhetitek a bejárt állomásokat és a végső rangotokat.

Ugyenezen a képernyőn letölthettek egy névre szóló oklevelet is a játék teljesítéséről (az a csapatnév lesz rajta, amit közvetlenül a játék indítása előtt megadtatok). Ez az oklevél csak az adott készüléken lesz elérhető, úgyhogy töltsétek le, és utána osszátok meg egymással.

Figyelem! A végső képernyő után a játék felülete a böngészőben szabadon elhagyható. Az adatok tárolásra kerültek, a játék befejezése sikeres volt.

Ha az idő lejárta előtt fejezitek be a játékot (pl. elhagyjátok a játék helyszínét és nem rögzítetek több megoldást), a rendszer akkor is végigszámlálja a hátralévő időt, majd automatikusan leállítja számotokra a játékot. Ez esetben a végső rangotok és pontszámotok az alapján áll össze, ahol a játékott abbahagytátok.

GYAKRAN FELMERÜLŐ PROBLÉMÁK ÉS MEGOLDÁSUK

  1. A helymeghatározás nem kerül beállításra (az összes helyen)
    Megoldás: A menüből elérhető Technikai teszt oldalon el kell érni, hogy a "Pozíciód meghatározása sikeres" feliratot lássuk, amennyiben az automatikusan felugró GPS engedélyezési ablakot esetleg letiltottuk, akkor ugyanazon az oldalon iOS és Android segédlet is végigvezet a beállítás lépésein. Fontos, hogy bizonyos készülékek esetében 2-3 helyen is engedélyezni kellhet a helymeghatározást. Amíg az oldalon nem a "Pozíciód meghatározása sikeres" feliratot látjuk, a játék nem fog megfelelően működni.

  2. A technikai tesztet végigcsináltuk, a "Pozíciód meghatározása sikeres" feliratot megkaptuk, mégsem oda mutatja a helyzetünket a térkép, ahol vagyunk.
    Megoldás: egyes operációs rendszereknél elérhető a Pontos helymeghatározás opciója, melynek be kell kapcsolva lennie a böngészőhöz, melyet használunk. Ennek hiányában is sikeres helymeghatározást jelez a Technikai teszt menüpont, azonban a beállítás elengedhetetlen lehet a telefon számára. 
    Amennyiben ez sem oldja még meg a problémát, akkor érdemes megnyitni pl a Google Térkép alkalmazást, megvárni, hogy az megtalálja a pozíciónkat, majd visszalépni az alkalmazásba, ahol a játék fut. Esetleg újraindítani a böngészőt és/vagy a készüléket.

  3. Tabletről/másik telefonról osztunk mobilinternetet a játékos készülékek részére, de nem működik a játék.
    Megoldás: más mobil eszközről történő mobilinternet megosztás esetén javasoljuk, hogy legfeljebb 2-3 készülék csatlakozzon ugyanarra a hálózatra ugyanis ezek a mobil eszközök nem képesek megfelelő jelerősséget biztosítani ennél több készüléknek. Ugyan nem fog külön hibát kiírni a rendszer, de a csökkent adatforgalom miatt a játékélmény teljesen ellehetetlenedhet.

További információk

Előzetes kérdés/probléma esetén írjatok e-mailt az címre!

A PénzFutam alatt munkatársunk rendelkezésre áll a +36 30 230 7240-es telefonszámon, de előfordulhat, hogy azonnali segítséget nem tudunk nyújtani vagy a kollégánk nem elérhető.

Jó játékot és tartalmas időtöltést kívánunk minden kedves játékosunknak!