fbpx
logi-logo_vilagos_kicsi_lapos.png

Ingyenes tanórai online logikai kalandjáték
2024. november 18-22.

Mit kell tudni a Logirintusról?

Fejtörők útvesztője

A Logirintusban egy sztoriba összefűzött matematikai-logikai vagy pénzügyi feladatsort kell megoldani az interneten (számítógéppel, tablettel vagy okostelefonnal).

Nem kell előnevezni

Nincs szükség előzetes nevezésre. A játékindító kódok egy rövid űrlap kitöltése után azonnal rendelkezésre állnak, és a játékok egy tanóra alatt teljesíthetők.

Tanteremben vagy vándorolva

A tanteremben ülve is játszhatóak a kihívások, de az iskolában kihelyezhető QR kódok között, vagy épp szabadtéren vándorolva is részt lehet venni a játékban.

Egyénileg vagy csapatban

A kihívás egyénileg is teljesíthető, de 2-4 fős, vagy akár nagyobb csapatban is el lehet indulni! Egy egész osztály közös játéka is megvalósítható.

Milyen témák várnak a kalandorokra?

Medvék nyomában
Pénzügyi fejtörők kisebbeknek

Jártatok már vadlesen? És igazi medvék között? Ez egy igazán izgalmas pálya, mely során elbarangolhattok a világ különböző tájaira, medvelesre!

Kétféle nehézségi szint választható (3-4. és 7-8.). Ez a kategória pénzügyi témakörű feladatokat tartalmaz, izgalmas köntösben!

Lámák Mexikóban
Pénzügyi fejtörők nagyobbaknak

Ha két hete valaki azt mondja nektek, hogy hamarosan Mexikóba utaztok, biztos nem hittetek volna neki, most pedig már lelkesen pakoljátok a bőröndjeiteket a nagy útra.

Ez a kategória pénzügyi témakörű feladatokat tartalmaz 5-6. osztályosok és középiskolások számára, izgalmas köntösben!

A természet dala
Matek minden korosztálynak

A természet megmentéséhez kicsiben kell hozzákezdeni, te képes vagy erre? Csatlakozz a múlt, jelen és jövő környezetének szelleméhez, akik segítenek a helyes útra térni.

Ötféle nehézségi szint választható (3-4., 5-6., 7-8., 9-10 és 11-12. évfolyam). Ez a kategória kizárólag matekfeladatokat tartalmaz, izgalmas köntösben!

Tűzveszélyes tudomány
JÁTÉKOK RAJONGÓINAK

A laborotok be van zárva, de a vegyületet ez nem állítja meg a robbanásban. Rajtatok múlik, hogy időben bejussatok, és hatástalanítsátok azt. Meg tudtok bírkózni ezzel a feladattal?

Fordított szabadulószoba: ide bejutni kell, hogy elkerüld a bajt!
Ajánlott: 12 éves kortól.

Választható játékmódok

A játékmódot (helyszínt) a játék indításakor kell kiválasztani az alábbi lehetőségek közül.

Tanteremben / egy helyben ülve

Ezt a játékmódot akkor javasoljuk, ha számítógépes teremben, laptopokon vagy asztali gépeken játszanátok, ugyanis mozgást nem igényel a játék, egy szokványos tanóra keretein belül teljesíthető.

Iskola épületében QR kódokat kihelyezve

Szívesen átmozgatnád diákjaidat a játék közben az iskola épületén belül? A letölthető QR kódokkal egy rövid előkészületet követően az iskola épületében vándorolva, okostelefonnal vagy tablettel sétálva oldhatják meg a feladatokat a gyerekek.

Szabadtéri Medve Matek GO pályán

Odakint friss a levegő, esetleg van az iskolátok udvarán vagy egy közeli parkban Medve Matek GO pálya? Irány a szabadba és geolokációk felkeresésével bolyongjatok a Logirintusban. Okostelefon vagy táblagép megléte a feltétel és némi mobilinternet vagy wifi.

Hogyan indítható a Logirintus?

ELSŐ LÉPÉS: FELKÉSZÜLÉS

A Logirintus pályákat kb. 45 percesre alkottuk meg, így egy tanórába éppen beleférnek. Érdemes előre kijelölni, hogy melyik órán játsszon az osztály, és az osztályt érdemes csapatokra osztani. Ha adott elegendő számítógép, tablet vagy okostelefon, akkor akár egyéni játékot is tervezhetünk. Lehetőség van "egy helyben ülős" vagy iskolán belüli QR-kódok közt vándorlós, vagy épp szabadtéren sétálós játékmódra is.

MÁSODIK LÉPÉS: INDÍTÁS

A tanárok egy rövid adatbekérő űrlap kitöltésével tudnak játékindító kódot (PIN kódot) igényelni a játékhoz. A játékok a diákok számára ezzel a PIN kóddal indíthatók. Minden tanár az adatok megadása után egyedi PIN kódot kap, amit csak a saját diákjainak adhat ki, de ezt az egyedi PIN kódot a Logirintus esemény összes napján korlátlanul használhatja.

HARMADIK LÉPÉS: JÁTÉK!

A kapott PIN kódot a diákok a PIN kóddal egyidejűleg elküldött honlapon beírják, majd megadják, hogy a Logirintust egy helyben ülve (az osztályteremben) vagy vándorolva játsszák le. A játékban a megoldások helyességétől függ, hogy továbbhaladnak-e egy kijárat irányába, vagy vissza kell-e fordulniuk és tovább gondolkodniuk. Az igazán ügyes megfejtők egyre nemesebb rangokat jelentő sztori-szálakat érhetnek el, a végső cél az útvesztő elhagyása minél értékesebb kijáraton!

Játékhoz szükséges PIN kód igénylése

A játék megkezdése előtt a pedagógusnak vagy a játék levezénylőjének egy rövid űrlapot kell kitöltenie, ami után mi azonnal elküldjük azt a PIN kódot, amivel a diákok a megadott honlapon el tudják indítani bármely választott játékot.

Mit lehet nyerni?

Minden kategóriában rangokat lehet gyűjteni, amelyeket helyes feladatmegoldásokkal lehet elnyerni. A rangjelzések rendszere a kaland elején található leírásból derül majd ki. Aki elér legalább egy rangot, azt egy garantált elektronikus oklevél várja a játék végén.

Ki lesz a legjobb?

A játékosok elsősorban az idővel (és saját magukkal) versenyeznek. Az elismeréseket (okleveleket) nem a sorrend alapján, hanem a rangok megszerzése alapján osztjuk.
logi-logo-800x600-lekerekitett.png

Lehet-e több kategóriában indulni?

A célunk az, hogy mindenki megtalálja a számára ideális nehézségi szintet. Javasoljuk, hogy a játékosok vágjanak bele egy előre kiválasztott kategóriába, és ha az nagyon nem megy vagy túl könnyű, akkor kezdjenek el egy másikat.

Külső segítség

A játék teljesen automatizáltan működik, extra szervezői segítséget nem lehet (és nem is szükséges) igénybevenni. De akik elakadnak, az útvesztőben több helyen is találkozhatnak majd irányváltoztatási lehetőséggel.

Fair play

Nem fogjuk tudni 100%-osan ellenőrizni, hogy a játékosok szabályosan haladnak-e, kitől kérnek esetleg segítséget, egyéb trükköket megpróbálnak-e bevetni. Aki nem tartja be a fair play-t, az önmagát csapja be (ebben a játékban is), de ez a rangok rendszere miatt a többi résztvevőt egyáltalán nem érinti károsan. ;)

Pedagógus vagy?

A játékhét után elküldjük a megoldásokat emailben!

Ünnepeljünk együtt a Logirintus hetében!

November 21-én egy ünnepi estet rendezünk a matektanárok tiszteletére, hivatásukat ünnepelendő. Szeretnénk hálánkat - és a teljes társadalom háláját - kifejezni ezzel az eseménnyel azok előtt, akik logikus gondolkodásra tanítják a gyermekeket, segítik őket az összefüggések meglátásában és számos szakmának az alapját megtanítják nekik.

matektanar_unnep_google_fejlec.png

Csatlakozz november 21-én hozzánk a Matektanárünnepre!

Budapesten, a Nyugati pályaudvar szomszédságában lévő Crowne Plaza Hotel dísztermében várunk minden matektanárt egy közös ünneplésre!

A jelentkezést újra megnyitottuk, ugyanis sajnos sok lemondás érkezett és szeretnénk minden rendelkezésre álló helyet feltölteni! :)

Kérdések: