fbpx
logi-logo_vilagos_kicsi.png

Online logikai kaland bárhonnan

...a matek megszerettetéséért és a logikus gondolkodás fejlesztéséért már 3. osztályos kortól!

Szellemi kaland

Egy kis mozgás

Egyénileg vagy csapatban

Tematikus pályák

aktuális infók

2020 tavaszán a Logirintus online kalandjain összesen több mint 16.000 résztvevő mérette meg magát. A Logirintus jelenleg nyári szünetet tart, a további eseményekről 2020. augusztus 23-ig friss infókat közlünk ezen az oldalon!

A 2020. április 25-i és május 30-i (befejeződött) Logirintus pályái pedagógusok számára korlátlan ideig, ingyenesen hozzáférhetők - ehhez a Mintafeladatsorok oldalunkon szükséges feliratkozni.


Ízelítő a korábbi Logirintus-pályák témáiból

A KÍSÉRTETSZÁLLÁS
JÁTÉKOK RAJONGÓINAK

Gizlibe, a hírhedt rejtélyek városába utaztok, ahol egy különös szállodában vagytok kénytelenek éjszakázni. Vajon milyen titkokat rejt az épület?

A feladatok megoldásával derítsetek fényt a szálloda titkaira!
Ajánlott: 12 éves kortól.

IDŐUTAZÁS
NEHÉZ REJTVÉNYEK

Egy fejlesztés alatt álló, furcsa időgéppel utazzatok el a régmúltba, a feladatokat megoldva szerezzétek meg a kincset, és térjetek vissza a jelenbe!

Ajánlott: 14 éves kortól, a nehéz rejtvények és komoly fejtörők rajongóinak.

SZUPERHŐSÖK!
8-10 éveseknek

Logipolis városát egy robothadsereg fenyegeti! A feladatokat megoldva állítsatok fel egy szuperhőscsapatot, és mentsétek meg a várost!

Ajánlott: 8 éves kortól, a 3-4. évfolyamokon is!

MÉLYTENGERI KALAND
Matek mindenhol!

Az óceán mélyén kitört egy víz alatti vulkán. Fedezzétek fel a kitörés után keletkezett új sziget és környékének rejtélyeit matekfeladatok megoldásával!

Háromféle nehézségi szint választható (5-6., 7-8. és 9+ évfolyam). ez a kategória kizárólag matekfeladatokat tartalmaz, izgalmas köntösben!
Nem akarok lemaradni a következő Logirintusról:
Pedagógus vagyok, oktatási célra használnám a korábbi pályákat:

Mit kell tudni a Logirintusról?

Fejtörők útvesztője

A Logirintusban egy sztoriba összefűzött matematikai-logikai feladatokat kell megoldani az interneten. Vigyázat! A jó és a rossz válaszok más-más irányt jelentenek, csakúgy, mint a Medve Szabadtéri Matekversenyen.

Nem kell előnevezni

Semmilyen regisztrációs teendő nincs - a Medve versenyes nevezések is automatikusan érvényesek a Logirintusra! Csak annyit kérünk, hogy a csapatvezetők, csapattagok tájékoztassák egymást a vetélkedőről, és vigyék a hírt ismerőseiknek is! Külön köszönjük a pedagógusok segítségét a terjesztésben!

Testhezálló feladatok

A szabadtéri matekversenyeken megszokott életkori kategóriák megmaradnak. Emellett a Logirintusban már a 9-10 éveseket (3-4. osztályosok) is várjuk, és ezen kívül indítunk még egy nem matekos, szabadulószoba-jellegű kategóriát is!

Egyénileg vagy csapatban

A kihívás egyénileg is teljesíthető, de online kommunikációs csatornát használva csapatban is el lehet indulni! Akik pedig együtt laknak, akár az egész családdal is indulhatnak!

Felkészülés a kalandra

Döntsd el, hogy egyénileg vagy csapatban szeretnél játszani. Ha csapatban, toborozz barátokat és szerveződjetek össze egy online csatornán (skype, messenger, hangouts stb...) vagy otthon a családdal. A Logirintusra nem kell külön készülni, csak legyetek itt a játéknapon!

Hol indítható el a Logirintus?

A játéknapon 09:30-tól kezdve ezen az oldalon (medvematek.hu/logirintus) lehet csatlakozni a kalandhoz. A 10:30-as rajt előtt egy köszöntő és szabályismertető videó fog felkerülni, érdemes időben érkezni! (Az oldal tetején lesz feltüntetve az aktuális Logirintus ismertető-köszöntő videója, így az oldalt a versenynapon 09:30-tól kezdve érdemes betölteni vagy frissíteni.) A játékosok neveit a játék kezdetekor kell megadni.

A Logirintus menete

A játékosok a Logirintus virtuális térképén állomások között vándorolnak, és az állomásokon kapott feladatokat próbálják megoldani, majd a megoldás helyességétől függően továbbhaladnak egy újabb állomásra. Vigyázat! Rossz válasz esetén mellékvágányra lehet kerülni. A cél a legtöbb feladat helyes megoldása.

Milyen feladatok várhatók?

A Medve versenyeken megszokott stílusú vicces matek-, logikai- és rejtvényfeladatok várhatók (több esetben feleletválasztós formában!), de emellett mozgásra ösztönző kihívások is lesznek - hiszen amennyire lehet, be szeretnénk csempészni mindenki otthonába a szabadtéri matekversenyek hangulatát!

A feladatok nem arra koncentrálnak, hogy bonyolult elméleti összefüggéseket kérjenek számon – a cél a furfangos észjárás, egy-egy jó ötlet megtalálása. A feladatok változatos nehézségűek, mindenki részesül sikerélményben!

hany-haromszog.png

Kategóriaválasztás

A kategóriát a játék indításakor önállóan kell kiválasztani életkornak és matektudásnak megfelelően.
Matekos kategóriák: 
- Medvebocs (5-6. évf.)
- Kismedve (7-8. évf.) 
- Nagy- és jegesmedve (9-12. évf.)
- Ursa minor (felnőtt-könnyebb, a 7-8. évf-nak megfelelő nehézség)
- Ursa major (felnőtt-nehezebb, a 9-12. évf-nak megfelelő nehézség)
Kevésbé matekos kategóriák:
- Családi kihívás - 3-4. évfolyamos gyerekeknek is ajánlott! 
- Kihívás a logikai játékok szerelmeseinek életkortól függetlenül
- Kihívás nehezebb logikai feladványokkal

Mit lehet nyerni?

Minden kategóriában rangokat lehet gyűjteni, amelyeket helyes feladatmegoldásokkal lehet elnyerni. A rangjelzések rendszere a kaland elején található leírásból derül majd ki. Aki elér legalább egy rangot, azt egy garantált oklevél várja a játék végén (e-mailben küldjük). A jól teljesítők között Medve Matekos és logirintusos ajándékokat sorsolunk ki, melyeket postázni fogunk.

Ki lesz a legjobb?

A játékosok elsősorban az idővel versenyeznek. 90 perc, és vége! Mivel ellenőrizhetetlen, hogy ki milyen kategóriában indul, ezért az elismeréseket nem a sorrend alapján, hanem a rangok megszerzése alapján osztjuk! Aki viszont hozzájárul, rákerül egy nemhivatalos eredménylistára is.
logi-logo-800x600-lekerekitett.png

Lehet-e több kategóriában indulni?

A célunk az, hogy mindenki megtalálja a számára ideális nehézségi szintet. Javasoljuk, hogy a játékosok vágjanak bele egy előre kiválasztott kategóriába, és ha az nagyon nem megy vagy túl könnyű, akkor kezdjenek el egy másikat. De a játékidő összesen 90 perc!

Külső segítség

A játék teljesen automatizáltan működik, extra szervezői segítséget nem lehet igénybevenni. De akik elakadnak, az útvesztőben több helyen is találkozhatnak majd irányváltoztatási lehetőséggel.

Fair play

Nem fogjuk tudni 100%-osan ellenőrizni, hogy a versenyzők szabályosan haladnak-e, kitől kérnek esetleg segítséget, egyéb trükköket megpróbálnak-e bevetni. Aki nem tartja be a fair play-t, az önmagát csapja be (ebben a játékban is), és ez a rangok rendszere miatt a többi versenyzőt egyáltalán nem érinti károsan. ;)

Emlékeztetőt kérek!

E-mailben vagy Messengeren lehet emlékeztetőt kérni a Logirintus legfrissebb híreiről, jövőbeli eseményekről.

E-mailben

Név és e-mail cím megadásával lehet e-mailes emlékeztetőt kérni.

Messenger-en

Az alábbi gombra kattintva küldünk egy Messenger üzenetet, amivel már fel is iratkoztál az emlékeztetőre!

Kérdések: