Medve Szabadtéri Matekverseny 2018. május 27. (VASÁRNAP!) - Budapest, Óbudai-sziget

Információk

A versenynap időbeosztásával, a verseny előtti teendőkkel és a helyszín megközelítésével kapcsolatban minden információt az alábbiakban olvashatnak. Kérjük, figyelmesen olvassák végig a tájékoztatót!

Több mint 2500 versenyző méreti meg magát az Óbudai-szigeten! Ezért minden résztvevőt és kísérőt nyomatékosan arra kérünk, hogy az alábbiakban, valamint a Versenykiírásban leírt, valamint az alább részletezett szabályokat tartsa be, legyen türelmes, és ne idézzen elő balesetveszélyes helyzetet.

A versenynap időjárása

Hivatalos: a versenyt május 27-én, VASÁRNAP rendezzük meg.
Szombaton nagy valószínűséggel komolyabb zivatarok alakulnak ki Budapesten, és mivel a szigeten nincs fedett hely, ezért nem vállalható a rendezvény megtartása szombaton.

Vasárnapra sokkal nyugodtabb idő ígérkezik, ezért a szervezői csapat a vasárnapi rendezés mellett döntött. Köszönjük a megértést és az együttműködést!

FIGYELEM!
A H5-ös HÉV helyett egész hétvégén pótlóbuszok közlekednek a Batthyány tér és Békásmegyer között. Kérjük, körültekintően közlekedjenek.

Csapatok adatainak módosítása

Az internetes Nevezési rendszerben (www.medvematek.hu/nevezesi-rendszer) a már benevezett csapatok kapcsolattartója a csapattagokat május 24. (csütörtök) 17:00-ig tudja módosítani. Ezután már csak a versenynap reggelén a helyszínen lehet jelezni a módosítási igényeket.

 

Új csapatok nevezése

A verseny előtti napokban az előkészületek miatt az interneten már nem lehet nevezni. Azonban a versenynapon a helyszínen, a nevezési asztaloknál reggel 8:30 és 09:30 óra között új csapatokat is tudunk fogadni. Az új csapatok nevezési díja 3000 Ft/fő, pedagógusoknak pedig ingyenes. Egy csapat legalább 2, legfeljebb 3 főből állhat, de felnőttek egyedül is indulhatnak. Kérjük, hogy aki új csapattal szeretne nevezni, érkezzen meg legkésőbb 9:00-ra!

Az idei szezonban ez az utolsó lehetőség részt venni a Medve Szabadtéri Matekversenyen.

Nevezési díjak befizetése

Kérünk minden előnevezett csapatos kapcsolattartót, legyen szíves a Nevezési rendszerben ellenőrizni, hogy van-e nevezésidíj-tartozása. Amennyiben még van tartozás, akkor azt kérjük mielőbb befizetni A Matematika Összeköt Egyesület bankszámlájára. A rendszer 2-3 napos átfutási idővel írja jóvá a befizetéseket. Amely csapatnál a helyszínen a regisztrációkor nem találunk befizetést, abban az esetben a tartozást a helyszínen lehet legkésőbb rendezni.  

A versenynap programja

08:30 - 09:40 Csapatok regisztrációja a Főhelyszínen (érkezés legkésőbb 9:30-ra!!!)

10:00 A szabályok ismertetése, eligazítás

10:30 A verseny kezdete

15:00 A verseny vége, visszatérés a Főhelyszínre

15:15 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjátadó

Kb. 16:00 A rendezvény vége

Aki legkésőbb 09:30-ig nem érkezik a helyszínre, lemarad a regisztrációról, és a versenyzést nem kezdheti meg 10:30-kor (csak késéssel, a 10:30 utáni regisztrációját követően)! Kérjük, érkezzenek időben, hogy a regisztrációs időszak utolsó perceiben ne alakuljon ki zsúfoltság!

 

Mit kell hozni a versenyre?

A versenyzőknél legyen füzet vagy jegyzetpapír, mert azt nem tudunk adni!

Fontos, hogy mindenki hozzon magával elegendő mennyiségű vizet (hangsúlyozottan vizet és ne cukros üdítőt)! Fejenként minimum 1,5 litert javaslunk hozni.

Lesz vízvételi lehetőség a helyszínen, de a keletkező hulladék mennyiségének csökkentése érdekében nem fogunk a verseny előtt félliteres ásványvizeket osztani a teljes mezőnynek. Az útravaló-csomag egy almából és egy reggeliző kekszből fog állni.

Aki a verseny közben megszomjazik, vagy elfogy a vize, az a versenyközpontban kaphat utánpótlást, természetesen díjmentesen.

A versenyközpont megközelítése

A verseny központi helyszíne az Óbudai-sziget (Hajógyári sziget) bejárati hídjától kb. 200 m-re található nagy rét. A feladatosztó állomások az Óbudai-sziget területén találhatók.
Ajánlott megközelítés: a Batthyányi tér ill. Szentendre felől H5-ös hévvel javasolt a Filatorigát megállóig utazni, majd besétálni a szigetre. Pályudvarok felől a Batthyány térig a metróhálózatot javasoljuk használni. Különbusszal történő érkezés esetén az Óbudai-szigeten található parkolót javasoljuk igénybevenni. 

FIGYELEM! A H5-ös HÉV helyett egész hétvégén pótlóbuszok közlekednek a Batthyány tér és Békásmegyer között. Kérjük, körültekintően közlekedjenek.


A regisztráció menete

  1. A regisztráció 08:30-kor kezdődik, és 09:30-ig tart. Kérjük, hogy időben érkezzenek a helyszínre. A regisztrációt 09:30-kor lezárjuk, a későknek is legkésőbb 09:40-ig tart a türelmi idő. Aki elkésik, 10:30 után regisztrálhat, és csak később kezdheti meg a versenyt.
  2. Minden kísérőt arra kérünk, hogy a regisztráció megkezdése előtt gyülekezzen az általa nevezett csapatok tagjaival egy előre megbeszélt helyen, és a regisztrációt egyszerre kezdjék meg.
  3. A regisztráció több asztalnál zajlik a főhelyszínen. A regisztrációs zónát egy nagy zászló jelzi. Kérjük, hogy mindenki türelmesen várja ki, míg sorra kerül.
  4. A regisztrációs asztaloknál kizárólag azok vehetik fel a versenyzéshez szükséges kellékeiket, akiknek nem áll fenn nevezésidíj-tartozásuk. Akik előre neveztek, de fizetési elmaradásuk van, először rendezniük kell a tartozást (szintén a nevezési asztalnál).
  5. Akik a korábban benevezett csapataik összetételén a versenynap reggelén még módosítani szeretnének, a módosításokat a nevezési asztaloknál tehetik meg.
  6. A regisztrációs asztaloknál átvehetők a csapatok útvonal-regisztrációs lapjai (azaz Utilappui), valamint az asztal közelében zajlik az útravaló osztása is.
  7. Az Utilappu-átvételi asztalhoz érdemes kizárólag a kísérőnek (kapcsolattartónak) odafáradnia és csapata(i) Utilappuit átvennie. Ez főleg azok számára kiemelten fontos, akik több csapatot neveztek be. Így elkerülhető a hosszas sorban állás a regisztrációnál. Az átvétel után kérjük a kísérőket, osszák ki csapataiknak az Utilappuikat, a tollakat és a térképeket.
  8. Azok az iskolák, akik legalább 10 diákcsapattal érkeznek, külön ajándékcsomagot kapnak. Ezeket a csomagokat a kapcsolattartóknak a regisztrációs asztaloknál adjuk át a versenyzési kellékekkel együtt. Az érintett kapcsolattartókkal aláíratunk egy átvételi elismervényt is.
  9. Az átvett Utilappuját minden csapatnak a verseny végéig gondosan meg kell őriznie és minden állomáson át kell adnia a felügyelőknek.
  10. Az Utilappuval van lehetősége minden csapatnak az Utilappu-átvételi asztaltól néhány méterre átvenni az útravalóját (keksz, alma).
  11. Ha megtörtént a nevezési csomag átvétele, nincs más hátra, mint a főhelyszínen figyelni a műsorközlőt, és várni a verseny kezdetét, ami 10:30-kor esedékes.
  12. Kérdés, probléma esetén forduljanak bizalommal a szervezőkhöz!

 

A verseny rajtja (ÚJ!)

A nagy létszámra való tekintettel a rajtnál új rendszert vezetünk be.

A verseny rajtját 10:30-kor a színpadtól fogjuk vezényelni, azonban új módszert dolgoztunk ki az első feladatok közzétételére. Hogy ez mi is lesz, az legyen meglepetés. :) Mindenki jól figyeljen majd a színpadnál!

VERSENYSZABÁLYOK

Az alábbi szabályokat a verseny közben kötelező betartani. A szabályszegő csapatok kizárással is büntethetők.

  1. A verseny mindenki számára a versenyközpontban kezdődik a kategóriánként különböző első feladattal.
  2. Kérjük, hogy a verseny közben senki ne idézzen elő balesetveszélyes helyzetet (pl. rohangálással, a többi csapatot mozgásában való akadályozással). A balesetekért, eltévedésekért a rendezők nem vállalnak felelősséget!
  3. Minden csapat rendelkezzen túrázáshoz megfelelő ruházattal, valamint lehetőség szerint mobiltelefonnal.
  4. Kerékpár, görkorcsolya és minden olyan eszköz használata tilos, ami élénk gyalogosforgalom esetén balesetet okozhat.
  5. Az állomásoknál a csapatok viselkedjenek türelmesen, ne tolakodjanak. A feladatok kiadása a csapatok érkezési sorrendjében történik.
  6. Az állomásokon csapatonként csak egy ember menjen oda a felügyelőkhöz feladatot kérni vagy megoldást bemondani, a többiek várakozzanak távolabb. A feladat beszerzése után a csapat bárhova elvonulhat megoldani azt.
  7. Az állomásokon kapott feladatlapot a megoldás bemondásakor vissza kell adni a felügyelőknek, arra írni semmit nem szabad.
  8. Kérjük, hívják fel a versenyzők figyelmét a környezettudatos magatartás fontosságára. Szemetelni tilos. Minden állomáson lesz egy nagy szemeteszsák, ahova az odaérkező csapatok bedobhatják a felhalmozott hulladékot.
  9. Több csapat egymással való összedolgozása, egymás segítése tilos. Ez nagyon nehezen ellenőrizhető, kérjük, hívják fel a gyerekek figyelmét a sportszerűség fontosságára. Amely csapatok ezt a szabályt megszegik, automatikusan az eredménylista végére kerülnek.
  10. Telefonos vagy bármilyen más külső segítség igénybevétele tilos! A jelen lévő tanárok sem segíthetik csapataikat! Ha ilyet tapasztalunk, a vetélkedő tisztasága érdekében az érintett csapatokat ki kell zárnunk a versenyből.
  11. Ha a verseny közben bármilyen kérdés, probléma felmerül, keressék fel a legközelebbi állomásfelügyelőket segítségért, vagy fáradjanak a főhelyszínre.
  12. Baleset, sérülés, rosszullét esetére azonnal értesítsék a legközelebbi állomásfelügyelőket, akik felveszik a kapcsolatot a főhelyszínnel. A főhelyszínen mentőkocsi áll rendelkezésre a sérülések ellátására.
  13. A balesetek elkerülése érdekében a kijelölt gyalogos útvonalakon kívül közlekedni szigorúan tilos! A gyerekek ne most próbálkozzanak sziklamászással és új ösvények meghódításával! A szabályszegő csapatok kizárhatók a versenyből.


Teendők a verseny végén

A verseny végén (15:00 órakor) minden csapat visszatér a főhelyszínre, és leadja Utilappuját. Az értékelés az Utilappuk alapján történik, így az Utilappu elvesztése esetén a csapat teljesítményét nem tudjuk értékelni. Az Utilappu leadásakor minden versenyző emléklapot kap.

Az Utilappuk leadása után a főhelyszínen 15:15-kor köszöntőbeszédek hallgathatók meg, majd kb. 15:20-kor megkezdődik az eredményhirdetés. Javasoljuk, hogy az eredményhirdetést, és a verseny lezárását lehetőség szerint várja meg minden csapat.

A verseny után 1-2 napon belül az eredményeket és a feladatsorokat feltöltjük honlapunkra. A feladatsorokat és megoldásokat minden kapcsolattartó számára elérhetővé tesszük, aki a  versenyre nevezett csapatokat. 

Póló és egyéb ajándéktárgyak árusítása

A 2018-as Medve Matek kollekció darabjai (póló, kitűző, napszemüveg és kulcstartó) korlátozott számban a Medve Bazárban megvásárolhatók. Az árusítás a verseny egész ideje alatt tart.

 

Információ a nyári Medve Matektáborokról

A versenyeken kívül idén négy nyári tábort is rendezünk: a Mátrában kettőt, a Zemplénben, valamint a Bakonyban, ahol a versenyhez hasonlóan remek hangulat várható. A verseny résztvevői kedvezményes áron vehetnek részt a táborokban. A táborokról bővebben itt olvashatnak: http://medvematek.hu/esemenyek/tabor

A táborokkal kapcsolatos kérdésekre a verseny egész ideje alatt készséggel válaszolunk.

 

Facebook-oldalunk

Közösségünk virtuális formában a facebookon is jelen van. Ha tetszenek a rendezvényeink, kérjük, csatlakozzanak (like-olják) oldalunkhoz: www.facebook.com/medvematek


Köszönjük az együttműködést, élményekben gazdag versenyzést kívánunk mindenkinek!
 
A Matematika Összeköt Egyesület