Medve Szabadtéri Matekverseny 2017 Szeged

Információ a benevezett csapatoknak

A versenynap időbeosztásával, a verseny előtti teendőkkel és a helyszín megközelítésével kapcsolatban minden információt az alábbiakban olvashatnak. Kérjük, figyelmesen olvassák végig a tájékoztatót!

A tavalyi év után újabb rekordot állít be Szeged, az első vidéki verseny lesz több mint 1000 résztvevővel. Ismét egy fantasztikus napnak nézünk elébe!

 

A versenynap főhelyszíne

A legfrissebb időjárásjelentések alapján száraz, főleg napos időre számíthatunk a szombati versenynapon. A délelőtt csúcshőmérséklet 12 fok körül alakul, míg délutánra 15-17 fokig melegszik fel a levegő. Kérjük minden résztvevő készüljön réteges, meleg ruházattal, mert a délelőtt folyamán hűvös lesz.
Miután csapadék nem várható, a versenyt az Erzsébet-ligetben rendezzük meg, a főhelyszín a Liget közepén található nagy rét, kérjük itt gyülekezzenek reggel 9 órától.

 

Csapatok adatainak módosítása

Az internetes Nevezési rendszerben (www.medvematek.hu/nevezesi-rendszer) a már benevezett csapatok kapcsolattartója a csapattagokat március 23. (csütörtök) 23:59-ig tudja módosítani. Ezután már csak a versenynap reggelén a helyszínen lehet jelezni a módosítási igényeket.

 

Nevezési díjak befizetése

Kérünk minden kapcsolattartót, legyen szíves a Nevezési rendszerben ellenőrizni, hogy van-e nevezésidíj-tartozása. Amennyiben még van tartozás, akkor azt kérjük mielőbb befizetni A Matematika Összeköt Egyesület bankszámlájára. A rendszer 2-3 napos átfutási idővel írja jóvá a befizetéseket.

 

Új csapatok nevezése

Az internetes nevezés lezárult, új csapatokat kizárólag a verseny helyszínén lesz mód regisztrálni 2500 Ft/fő nevezési díj megfizetése ellenében. Tehát március 20-24. között – az adminisztratív előkészületek miatt - nem lehet nevezni a versenyre.

 

A versenynap programja

09:00 - 10:00 Csapatok regisztrációja a Főhelyszínen

10:10 A szabályok ismertetése

10:30 A verseny kezdete

15:00 A verseny vége, visszatérés a Főhelyszínre

15:15 Köszöntők

15:30 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjátadó

Kb. 16:00 A rendezvény vége

Aki legkésőbb 10:10-ig nem érkezik a helyszínre, lemarad a regisztrációról, és a versenyzést nem kezdheti meg 10:30-kor (csak késéssel, a 10:30 utáni regisztrációját követően)! Kérjük, érkezzenek időben, hogy a regisztrációs időszak utolsó perceiben ne alakuljon ki zsúfoltság!

 

A főhelyszín megközelítése


A főhelyszín az Erzsébet-liget közepén található nagy rét.

A vasútállomásról az 1-es vagy 2-es villamossal a vasútállomástól egészen a Széchenyi térig kell utazni, ahol a Tisza felé fordulva és a hídon keresztülgyalogolva megérkeznek a Liget bejáratához. Az út megtehető gyalogosan is, körülbelül 30-40 perc alatt. A vasútállomástól elindulva a villamosvonal mentén, a Hősök kapuja alatt átmenve, majd a Dóm téren keresztülhaladva ugyanezen híd lábához jutnak, majd azon keresztülgyalogolva a Liget bejáratához érnek.

A buszállomásról az 5-ös és 7-es trolijáratokat ajánljuk, amelyek át is viszik az utasokat a Belvárosi hídon. A híd utáni első megálló a Liget bejáratánál található.

A versenyre autóval érkezők a Belvárosi hídon áthaladva egyből a Liget bejáratához érkeznek. Azok, akik a Bertalan hídon keresztül érkeznek, a híd lejáratát követő első lámpa után jobbra fordulva találják meg az Erzsébet-ligetet.

A Liget közepén található a verseny főhelyszíne, kérjük, a megérkezésükkor ide fáradjanak.
 

A regisztráció menete

  1. A regisztráció 09:00-kor kezdődik, és 10:00-ig tart. Kérjük, hogy időben érkezzenek a helyszínre. A regisztrációt 10:00-kor lezárjuk, a későknek is legkésőbb 10:10-ig tart a türelmi idő. Aki elkésik, 10:30 után regisztrálhat, és csak később kezdheti meg a versenyt.
  2. Minden kísérőt arra kérünk, hogy a regisztráció megkezdése előtt gyülekezzen az általa nevezett csapatok tagjaival egy előre megbeszélt helyen, és a regisztrációt egyszerre kezdjék meg.
  3. A regisztráció egyetlen asztalnál zajlik a főhelyszínen. Kérjük, hogy mindenki türelmesen várja ki, míg sorra kerül.
  4. A regisztrációs asztaloknál kizárólag azok vehetik fel a versenyzéshez szükséges kellékeiket, akiknek nem áll fenn nevezésidíj-tartozásuk. Akik előre neveztek, de fizetési elmaradásuk van, először rendezniük kell a tartozást (szintén a nevezési asztalnál).
  5. Akik a korábban benevezett csapataik összetételén a versenynap reggelén még módosítani szeretnének, a módosításokat a nevezési asztalnál tehetik meg.
  6. A regisztrációs asztalnál átvehetők a csapatok útvonal-regisztrációs lapjai (azaz Utilappui), valamint az asztal közelében zajlik a nevezési csomagok osztása is (elemózsia, víz).
  7. Az Utilappu-átvételi asztalhoz érdemes kizárólag a kísérőnek (kapcsolattartónak) odafáradnia és csapata(i) Utilappuit átvennie. Ez főleg azok számára kiemelten fontos, akik több csapatot neveztek be. Így elkerülhető a hosszas sorban állás a regisztrációnál. Az átvétel után kérjük a kísérőket, osszák ki csapataiknak az Utilappuikat, a tollakat és a térképeket.
  8. Azok az iskolák, akik legalább 10 diákcsapattal érkeznek, külön ajándékcsomagot kapnak. Ezeket a csomagokat a kapcsolattartóknak a regisztrációs asztalnál adjuk át a versenyzési kellékekkel együtt. Az érintett kapcsolattartókkal aláíratunk egy átvételi elismervényt is.
  9. Az átvett Utilappuját minden csapatnak a verseny végéig gondosan meg kell őriznie és minden állomáson át kell adnia a felügyelőknek.
  10. Az Utilappuval van lehetősége minden csapatnak az Utilappu-átvételi asztaltól néhány méterre átvenni a nevezési csomagot (elemózsia, víz). 
  11. Ha megtörtént a nevezési csomag átvétele, nincs más hátra, mint a főhelyszínen figyelni a műsorközlőt, és várni a verseny kezdetét, ami 10:30-kor esedékes.
  12. Kérdés, probléma esetén forduljanak bizalommal a szervezőkhöz!

 

VERSENYSZABÁLYOK

Az alábbi szabályokat a verseny közben kötelező betartani. A szabályszegő csapatok kizárással is büntethetők.

  1. A verseny mindenki számára a főhelyszínen kezdődik a kategóriánként különböző első feladat átvételével.
  2. Kérjük, hogy a verseny közben senki ne idézzen elő balesetveszélyes helyzetet (pl. rohangálással, a többi csapatot mozgásában való akadályozással). A balesetekért, eltévedésekért a rendezők nem vállalnak felelősséget!
  3. Minden csapat rendelkezzen túrázáshoz megfelelő ruházattal, valamint lehetőség szerint mobiltelefonnal.
  4. Kerékpár, görkorcsolya és minden olyan eszköz használata tilos, ami élénk gyalogosforgalom esetén balesetet okozhat.
  5. Az állomásoknál a csapatok viselkedjenek türelmesen, ne tolakodjanak. A feladatok kiadása a csapatok érkezési sorrendjében történik.
  6. Az állomásokon csapatonként csak egy ember menjen oda a felügyelőkhöz feladatot kérni vagy megoldást bemondani, a többiek várakozzanak távolabb. A feladat beszerzése után a csapat bárhova elvonulhat megoldani azt.
  7. Az állomásokon kapott feladatlapot a megoldás bemondásakor vissza kell adni a felügyelőknek, azokra írni semmit nem szabad.
  8. Kérjük, hívják fel a versenyzők figyelmét a környezettudatos magatartás fontosságára. Szemetelni tilos. Minden állomáson lesz egy nagy szemeteszsák, ahova az odaérkező csapatok bedobhatják a felhalmozott hulladékot.
  9. Több csapat egymással való összedolgozása, egymás segítése tilos. Ez nagyon nehezen ellenőrizhető, kérjük, hívják fel a gyerekek figyelmét a sportszerűség fontosságára.
  10. Ha a verseny közben bármilyen kérdés, probléma felmerül, keressék fel a legközelebbi állomásfelügyelőket segítségért, vagy fáradjanak a főhelyszínre.
  11. Baleset, sérülés, rosszullét esetére azonnal értesítsék a legközelebbi állomásfelügyelőket, akik felveszik a kapcsolatot a főhelyszínnel.

 

Teendők a verseny végén

A verseny végén (15:00 órakor) minden csapat visszatér a főhelyszínre, és leadja Utilappuját. Az értékelés az Utilappuk alapján történik, így az Utilappu elvesztése esetén a csapat teljesítményét nem tudjuk értékelni. Az Utilappu leadásakor minden versenyző emléklapot kap.

Az Utilappuk leadása után a főhelyszínen 15:15-kor köszöntőbeszédek hallgathatók meg, majd kb. 15:30-kor megkezdődik az eredményhirdetés. Javasoljuk, hogy az eredményhirdetést, és a verseny lezárását lehetőség szerint várja meg minden csapat.

A verseny után 1-2 napon belül az eredményeket és a feladatsorokat feltöltjük honlapunkra. A feladatsorokat és megoldásokat minden kapcsolattartó számára elérhetővé tesszük, aki a szegedi versenyre nevezett csapatokat. 

Póló és egyéb ajándéktárgyak árusítása

A 2017-es Medve Matek kollekció darabjai (póló, kitűző, napszemüveg és kulcstartó) korlátozott számban a Medve Bazárban a főhelyszínen megvásárolhatók. Az árusítás a verseny egész ideje alatt tart.

 

Információ a nyári Medve Matektáborokról

A versenyeken kívül idén négy nyári tábort is rendezünk: a Mátrában kettőt, a Zemplénben (Medve Matek 100!), valamint a Bakonyban, ahol a versenyhez hasonlóan remek hangulat várható. A verseny résztvevői kedvezményes áron vehetnek részt a táborokban.

A táborokkal kapcsolatos kérdésekre a verseny egész ideje alatt készséggel válaszolunk.

 

Facebook-oldalunk

Közösségünk virtuális formában a facebookon is jelen van. Ha tetszenek a rendezvényeink, kérjük, csatlakozzanak (like-olják) oldalunkhoz: www.facebook.com/medvematek


Köszönjük az együttműködést, élményekben gazdag versenyzést kívánunk mindenkinek!
 
A Matematika Összeköt Egyesület